zondag 3 januari 2016

Moeneke (1925)

 
 
Aanvankelijk had ik een andere foto eerst geplaatst in deze post, maar ik vind het toch beter om met deze te beginnen. Bovenstaande foto toont mijn betovergrootmoeder Moeneke. Ze noemde in feite Maria Jonkers en was de echtgenote van Pieter Hendrik 'Paboe' Brusten. Deze foto werd genomen in 1925 in Peer, Limburg.
 
Initially I put another picture first in this post, but I think it's better to start with this one. The above picture shows my great-great-grandmother Moeneke. Officially she was called Maria Jonkers and she was the wife of Pieter Hendrik 'Pabou' Brusten. This picture was taken in 1925 in Peer, Belgium.
 
 
 
Deze tweede foto werd genomen in 1927. Hij komt uit de privéverzameling van Helene Brusten, dochter van Moeneke. De baby is mogelijks Doreen Burgess, dochter van Helene, die toen 3 en half jaar oud zou zijn geweest.

Vermits ik aardig wat gelijkenis zie tussen de eerste foto en de dame rechts op deze tweede foto, ging ik ervan uit dat dit ook Moeneke is. Vermits op de foto enkel een datum werd geschreven en geen namen kan ik daaromtrent jammer genoeg geen uitsluitsel geven en laat ik het graag aan u om te beslissen of dit al dan niet ook Moeneke is...

This second picture was taken in 1927. It came from the private collection from Helene Brusten, daughter of Moeneke. The baby might be Doreen Burgess who was 3.5 years of age at that time.

Since I see quite some similarities between the first picture and the lady on the right in the second picture, I assumed that this is also Moeneke. However, since the picture is only provided with a date, but not with any names, I cannot be 100% sure about this and I gladly leave it up to you to decide whether or not this is Moeneke.

1 opmerking:

  1. Ik zie inderdaad de gelijkenis met de bovenste foto, 'Moeneke of Maria Jonckers' en de onderste foto, de persoon rechts.
    Dank U Ewan dat je dit werk wil verder zetten. Ik vind het heel interessant.

    BeantwoordenVerwijderen